Na wycieczce w stolicy. Uczniowie pełni wrażeń

DZIEMBOWO – WARSZAWA. Grupa 24 uczniów klas IV-VII ze Szkoły Podstawowej w Dziembowie, pojechała na czterodniową wycieczkę do Warszawy.
Plan był napięty. Dodatkowo upał. Jednak nic nie przeszkodziło w zwiedzaniu wielkiego miasta, które dla większości uczniów było nieznane. Opiekę nad uczniami sprawowały: Izabela Solarek-Kuchta oraz E. Kozak.

– Wyruszyliśmy około 5:00 rano. Pod szkołę zajechał bus a w nim koledzy ze Szkoły Podstawowej w Bądeczu – relacjonuje Izabela Solarek-Kuchta. – Pierwszym miejscem zwiedzania był Port Lotniczy im. F. Chopina. Dzieci zobaczyły na żywo płytę lotniska, starty i lądowania samolotów. Potem zakwaterowaliśmy się w Hostelu na Chmielnej 5, w samym Centrum. Po obiedzie poszliśmy zwiedzać pobliskie uliczki. Odpoczywaliśmy w ogrodach na dachu jednej z bibliotek. Pierwszy dzień był bardzo męczący, ale ciekawy. Drugiego dnia razem z przewodnikiem zwiedzaliśmy Stare Miasto: Plac Zamkowy, Kolumnę Zygmunta, Pałac Prezydencki, Teatr, Rynek, Pomnik Syrenki i wiele innych. Nagrodą za wytrwałość był posiłek w MC’Donalds, a potem kino. Trzeci dzień to zwiedzanie Łazienek, a w nich Pałacu na wodzie. Odpoczywaliśmy pod pomnikiem F. Chopina. W drodze powrotnej na kwaterę podjechaliśmy pod sejm i senat, gdzie pracują przedstawiciele naszego rządu. Potem podróż metrem.
W nagrodę za wytrwałość poszliśmy na zakupy do galerii „Złote Tarasy”. Po zakupach wjechaliśmy na 30 piętro Pałacu Kultury, by z tarasu widokowego podziwiać piękno stolicy.
W Ostatnim dniu wycieczki uczniowie odwiedzili Stadion Narodowy. Na koniec warszawskie ZOO. Około 17:00 opuściliśmy stolicę.
Zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy do domów. Wycieczka się podobała, a uczniowie już planują następną.